/Files/images/1946890_95ee6fd2.gif

Кілька корисних порад для дорослих:

Створіть дитині затишну і безпечну базу для її пошуків, до якої вона могла б повернутися, якщо буде налякана власними відкриттями.

Підтримуйте схильність дитини до творчості і виявляйте співчуття до невдач. Уникайте несхвальних оцінок її творчих ідей.
Будьте терпимі до дивних ідей,поважайте допитливість, запитання і ідеї дитини. Намагайтеся відповідати на всі запитання, навіть якщо вони здаються дикими і абсурдними. Пояснюйте, що на багато її запитань не завжди можна відповісти однозначно. Для цього потрібні час, терплячість. Дитина повинна навчитися жити в інтелектуальній напрузі.
Давайте дитині можливість побути одному і дозволяйте займатися своїми справами(але не комп’ютерними іграми). Надлишок опіки може пригальмувати його творчість. Бажання і цілі дітей належать їм самим, а батьківська допомога може інколи сприйматися як «порушення кордонів» особистості.

Допомагайте дитині вчитися будувати її власні погляди,щоб вона могла поважати себе і свої ідеї поряд з іншими ідеями та їх носіями. Таким чином, її саму, в свою чергу, будуть цінувати інші.

Допомагайте дитині у задоволенні основних людських потреб (почуття безпеки, любові, поваги до себе і оточуючих), оскільки людина, енергія якої скована основними потребами, менше здатна досягти висот самовираження.

Виявляйте симпатію до її перших незграбних спроб виражати свої ідеї словами і робити їх таким чином зрозумілими оточуючим.

Знаходьте слова підтримки для нових творчих починань дитини,уникайте критикувати перші спроби – якими б невдалими вони не були. Ставтеся до них з теплом: малюк прагне творити не лише для себе, але й для тих, кого любить.

Допомагайте дитині стати «розумним авантюристом»і часом покладатися в пізнанні на ризик та інтуїцію; найвірогідніше , саме це допоможе зробити справжнє відкриття.

/Files/images/photokh35.png

Підтримуйте необхідну для творчості атмосферу,допомагаючи дитині уникнути суспільного несхвалення, зменшити соціальні тертя і подолати негативну реакцію однолітків. Чим більше ви надаєте можливостей для конструктивної творчості, тим щільніше закриваються клапани деструктивної поведінки. Дитина позбавлена позитивного творчого виходу, може спрямувати свою творчу енергію у зовсім небажаному напрямку.

/Files/images/whgRE.gif

Усі діти талановиті!
У кожної дитини свій особливий дар, величезний потенціал, дивна сила, яка примушує їх рости і розвиватися.

З якою завзятістю і відвагою дитина робить свої перші кроки, йде, падає, знову встає.Вона активно освоює навколишній світ, прагне якнайповніше реалізувати себе.

Ця універсальна здатність властива усім дітям незалежно від конкретних здібностей і рівня розвитку.

У літературі виділяють декілька рівнів здібностей:

  • здібності (як такі);
  • обдарованість;
  • талант;
  • геніальність.

Під обдарованістю розуміють такий стан індивідуальних психологічних ресурсів, який забезпечує можливість творчої діяльності дитини, використання нестандартних підходів при вирішенні проблем, уміння знаходити цікаві рішення нестандартних завдань.

Саме слово«обдарований»викликає досить суперечливе відношення.

«Обдаровані діти»- серед них є ті, хто досить рано виявляє свої яскраві здібності, і ті, хто може виявити їх досить пізно (впродовж життя) – такі здібності можуть виявитися прихованими (непоміченими) в дитинстві і проявитися набагато пізніше.Наприклад Альберт Ейнштейн, який у дитинстві зовсім не вважався обдарованим, а надалі виявився генієм!

Цікава відповідь Ейнштейна на питання, як він умудрився відкрити теорію відносності:«В дитинстві я дуже повільно розвивався, тому ті питання, на які діти отримали готову, авторитетну відповідь від дорослих, в моїй голові виникли набагато пізніше, і мені довелося шукати відповіді на них самому».

/Files/images/799f2c7487e1.gif

Найчастіше у дітей проявляється музична і художня обдарованість, але потім вони можуть зацікавитися і більш серйозними науками.

Прикладами всебічно обдарованої людини є М. В. Ломоносов і Леонардо да Вінчі. Останній мав не лише художні таланти, але і наукові, при чому реалізовував їх у самих різних галузях науки і життя.

Ознаки обдарованості проявляються досить рано і є запорукою майбутніх успіхів.

Але те, в якій степені буде розвиватися її творчий потенціал дуже багато залежить від батьків та вихователів.

В обдарованих дітей виявляють:

  • Ранній розвиток мови і великий словниковий запас;
  • Високий рівень пізнавальнних процесів і хороша пам'ять;
  • Висока пізнавальна активність;
  • Гарна уява та фантазія;
  • Творче мислення.

Ви маєте не тільки навчити дитину відображати будь-яку дію, але й дати їй можливість проявити:

  • свою ініціативу,
  • винахідливість
  • розкрити свої творчі здібності.

Щоб розвивати всебічно обдаровану дитину вам необхідно бути:

  • дуже уважними до незвичних дитячих запитань;
  • з повагою відноситись до нестандартних ідей;
  • показувати дітям ,що їх ідеї мають цінність;
  • давати можливість самостійно навчатись та хвалити за це.

Якими ж методами можна користуватися для розвитку творчих здібностей?

  • Створіть вдома розвиваюче середовище;
  • Створюйте творчі композиції, спільні картини;
  • Використовуйте способи нетрадиційного малювання;
  • Використовуйте додаткові матеріали для оформлення робіт (сіль, крупа, клей, засушені листочки, яєчні шкаралупки, насіння рослин, малюнки із журналів, стрічки і таке ін.);
  • Читання художньої літератури;
  • Ігри типу «Включи уяву», «Якби то…», завдання з перетворення сонечка на щось інше схоже, загадкова клякса, домалюй;
  • Іграшки із покидькового матеріалу.

/Files/images/466825.gif

Шановні батьки!

  • Допомагайте дитині цінувати в собі творчу особистість.
  • Підтримуйте творчий імпульс дитини через повагу до їх робіт з образорворчого мистецтва, аплікації, перших спроб прибуманих оповідань.
  • В дошкільному віці більшість дітей не соромляться співати, танцювати, показувати свої малюнки іншим.

Дитяча особистість ще не закомплексована, вона відчуває в собі досить сил та бажання спробувати все, брати участь в усіх видах діяльності.

Допоможіть дитині в цьому і у вас будуть

Усі діти талановиті!

/Files/images/1akh300.png
/Files/images/dividers_60.gif
Кiлькiсть переглядiв: 576